Květákové placičky

Taky máte z dětství traumata spojená s jídlem? Já jich mám ze školky několik, teplé mlíko se škraloupem, dušená mrkev a květákový mozeček.  Stačilo to ucítit a můj žaludek už stávkoval.  Mlíko nepiju a dušenou mrkev už mi naštěstí nikdo nenutí. Sice to trvalo 30 let, ale ke květáku jsem cestu nakonec našla. V květákových placičkách totiž ani zdaleka nepřipomíná mozeček ze školní jídelny.

kvetak1
k salátku místo bagety – ideální

rozpis je cca na 12 placiček

  • 1 květák
  • 2 lžíce kokosového oleje
  • 1/3 hrnku nasekané petrželky
  • 3 stroužky česneku
  • římský kmín
  • 1/2 lžičky soli a pepře
  • 2 vejce
  • 150g strouhaného parmezánu
  • protein (to když to chcete mít jo zdravé)

Postup:

  1. Květák nastrouháme na struhadle nebo rozmixujeme. Dáme do utěrky a vymačkáme z něj vodu, pak necháme cca 20 min odstát.
  2. Květákovou rýži smícháme s kořením, petrželí, rozmačkaným česnekem, parmezánem, proteinem a vajíčky.
  3. Ze vzniklé hmoty tvarujeme placičky a pečeme na 200°C 35-40min dokud nezhnědnou.
  4. Easy-peasy – hotovo :)

kvetak2

Leave a Reply

