Banánový chlebíček

Banány. Kupujeme a jíme je prakticky každý den. Čas od času se stane, že se nás rodiče snaží zachránit před smrtí hlady, jak jinak než trsem banánů. Pak řešíme, co s přebytky.

Víc než smoothie mě baví pečení a tak jsem byla hodně ráda za recept na super vláčný banánový chlebíček. Ideální k snídani, pro návštěvu nebo jen tak.

serve

Korpus:

  • 4 -5 zralých banánů
  • 7 vajec
  • 2 lžíce medu nebo ½ hrnku tmavého cukru
  • 4 lžíce rýžové mouky nebo jakékoliv jiné
  • 2 lžíce proteinu např. rýžový od Mybotanika
  • 2 hrsti vlašských ořechů
  • ½ čaj. lžičky jedlé sody
  • špetka soli

Krém:

  • 250g ricotty
  • 3 banány
  • pár kapek citronu
  • 1 lžíce medu

Postup:

  1. Začneme banánovým piškotem.  V míse vyšleháme žloutky s cukrem do pěny. V druhé míse vyšleháme tuhý sníh.
  2. hdr
    vejce od slepiček ze Studénky
  3. Půlku banánů jsem rozmixovala a druhou polovinu jsem rozmačkala a zamíchala spolu s moukou, proteinem a nasekanými ořechy do žloutkové směsi.
  4. Pak jsem přimíchala zlehka sníh z bílků.
  5. Hmotu jsem vylila na pekáček s pečícím papírem a pekla cca 50min na 160°.
  6. Piškot jsem pak nechala vychladnout. Nejlépe přes noc v lednici a rozkrojila na půl.
  7. Rozmačkala jsem banán a smíchala jej s ostatními surovinami na krém.
  8. Ten jsem navrstvila mezi korpus a ještě jej vylepšila pár banány.
  9. Pak jen nakrájím a baštím.

detail

hdr
chlebíček před likvidací

Dobrou chuť :)

4 thoughts on “Banánový chlebíček

    1. jej, jak jsme to rychle snědli, tak sem to rychle i psala a množství neudala, asi i proto, že to tam vždycky sypu od oka. Dej odhadem 4 lžíce :) a protein být nemusí, jen jak nejím maso, tak ho sypu všude možně…

      Like

      1. Dala jsem hrnek a je to ok :-D Díky! ;-) Je dobrej, jen škoda, že to doma nikdo nejí (děcka to jen drobí a chlap se nad sladkým pečivem ofrňuje), budu jak sud kulatý, vyhazovat se mi nechce…;-)

        Like

Leave a Reply

