Banánový fešák s čokoládou

Datlování by mi šlo. Postupně jsem přípravu zredukovala na minimum a energii sbalenou na běh jsem schopna vykouzlit než se mi na Stravu nahraje aktuální výběh. Pracuju metodou pokus omyl, míchám dohromady, co mi pod ruku přijde a mám vrozenou schopnost porušovat recepty. Proto jsem ke svému prvnímu pokusu s raw dortem přistupovala s velkým respektem. Po fázi ochutnávání a testování jsem se nakonec odhodlala.

Raw je teď v kurzu, mamka mi dokonce schovala vytrženou stránku z Ona dnes, kde je raw stravě věnována celá dvoustrana. Vzápětí vedle oné inkriminované dvoustrany přistál plný pekáč koblih, babička je umí – jsou krásně smažené, zlatavé a voňavé, plněné domácími povidly. Někdy je opravdu těžké tyhle boje vyhrát. Když ale máte v záloze sebevědomou konkurenci, není tak těžké odolat. Druhý a mnohem těžší úkol, je vysvětlit babičce, proč teď ty koblihy nejím, když dřív jsem je měla tak ráda…. nojo jednodušší je prostě jednu sníst, nevysvětlovat a fešáka si nechat na jindy :)

IMG_20160227_202228
o tomhle to dnes nebude… bohužel :)

Bude to o tomhle fěšákovi – je super easy, lehký, svěží, skoro nesladký, bez vajec, bez mouky a bez pečení.

IMG_20160227_201526

Na 1 ks dortu do formy průměru 18cm budete potřebovat tyto ingredience a cca 30min času

  • mixér – ideálně 2 (v jednom mixovat suché ingredience, v druhém ty “mokré”)
  • dortová forma – používám tu se sundavacím krajem

korpus:

  • datle 1/2 hrnku
  • sušené švestky (cca 10ks)
  • lískové oříšky 1 hrnek
  • kěšu 1/2 hrnku
  • kokosový olej 4 lžíce (cca 40g) – změklý
  • nepražené kakao 10 lžic
  • kokos na vysypání formy

krém:

  • 5ks banánů
  • kokosový olej – 1/3 hrnku – roztopený
  • 10ks švestek

poleva:

  • datlový sirup – 6 lžic
  • kakao – 6 lžic
  • kokosový olej – 6 lžic – roztopený

 

Postup:

Mě se osvědčilo přichystat si všechny ingredience a pak jen postupně mixovat a míchat dohromady. Začínám korpusem. Nejprve do mixéru vhodím kešu a lískáče. Mixuju tak dlouho, dokud se nevytvoří hladká mouka, nebo spíš taková pasta. Tuhle směs přendám do misky (nebo nechám v mixéru pokud máte po ruce ještě jeden). Pak umixuju datle – ty jsem si předtím naočila na min. 30min ve vroucí vodě a švestky (ty se většinou namáčet nemusí). Tyhle dvě hmoty pak chviličku* mixuju dohromady, přidám kakao a kokosový olej. Teď je potřeba “těsto” vyndat a rukama z něj vypracovat korpus. Snažím se jím pak vystlat kokosovým olejem a kokosem vysypanou formu. Hezky uhladit a vytvořit rohy, asi tak 1 až 2 cm vysoké. Těsto pak dám vychladit do lednice.

IMG_20160227_201608
mramorování

A pokračujeme. Na řadě je krém. Když spěchám, tak mixér ani nevyplachuju. V tomhle stádiu tam mám zbytky korpusové hmoty. Vůbec to nevadí, v krému se to ztratí. Takže jestli šetříte vodou, nevyplachhujte a rovnou tam vhoďte švestky. Umixuju je na mazlavou hmotu a přidám banány. Během toho si nechám rozehřát kokosový olej, který naliju do banánové kaše. Teď je potřeba tohle spojit. Až je hotovo, jednoduše krém naliju na připravený korpus. No a zase teď je otázka, jak moc spěcháte. Když ne, dejte dort na hodinku do lednice, pokud ano můžete rovnou připravit finální vrsvu – čoko polevu.

IMG_20160227_201450
mňamozni

Tu si připravím z roztopeného kokosového oleje, datlového sirupu a kakaa. Všechno zamíchám a naliju na dort. Dám znova do lednice a nechám další minimálně hodinu chladnout.  Pokud je banánová vrstva neztuhnutá, s čokoládou se promísí a vytvoří mramorovou krusu. Pak už nezbývá nic jeného než se těšit, vydžez a pak se zakousnout.

12742809_509970189180922_4838917422908073144_n
ne vždycky se to povede… :) Tohle je verze s avokádovým krémem, kdy jsem dala moc málo kokosového oleje a krém ztuhnul jen napůl.

Dobrou chuť :)

Trocha čísel:

Energetická hodnota 1ks dortu (1/12, tedy 100g) :

338 kcal  /  tuky – 25  /  sacharidy – 23  /  bílkoviny –  5

*pro Vítka – definice chviličky – 30sekund

Leave a Reply

