Datlování podruhé – čokoláda bez výčitek

Ještě ani nestihly zaschnout zbytky z datlových karamelek a už zkoušela další dobroty. Psala Iva, kterak se o ně pokoušela, ale cituji: “Proč si to otevřeně nepřiznat, dopadla jsem jak ti u Chlumce :-)”. Podrobně jsem analyzovala její postup a zkusila to ještě jednou – znova odvážit ingredience a vystopovat, kde je při přípravě zakopáno zrnko možného nezdaru. Iva je stejně jako hodně lidí alergická na buráky, proto je ve svém pokusu nahradila kešu oříšky, což mi přijde super. Když si tedy odmyslíme finanční stránku věci, jsou kešu přece jen výživově příznivější než podzemice olejná, která navíc není vlastně ani ořech.

A jak to dopadlo? Myslím, že i když je Honzík velmi tolerantní k mým výtvorům, jinými slovy sní vše co se namane (snad krom jater). Tentokrát prohlásil: “Zatím nejlepší, co jsem do Tebe jedl”. 

IMG_20160122_155741

A co jsem tedy spotřebovala:

  • datle 150g
  • kešu natural 100g
  • BIO kokosový olej 4 lžíce (cca 40g)
  • kakao 50g
  • kokos 30g
  • datlový sirup 1 lžíce
Postup:

Popíšu přesně tak, jak jsem celou akci provedla:

  1. Datle jsem namočila (přes noc), takže ráno byly už skoro na kaši.
  2. Rozehřála jsem kokosový olej.
  3. Pak jsem se pustila do zpracování kešu – nakonec z toho nevzniklo máslo, spíš taková pasta. Kešu je stejně jako buráky nutno mixovat vytrvale a dlouho, s přestávkami, alespoň 15minut. Dávejte bacha, aby se vám ta směs nepřehřívala. Kombinuju různé rychlosti mixování, spíš tedy pomaleji, ale dlouho :) Až bylo hotovo, dala jsem pastu stranou.
  4. kesu_faze
    všechny fáze kešu pasty
  5. Pak jsem do mixéru dala datle, stačilo párkrát zatočit nožem a z datlí byla hodně měkká hmota.
  6. IMG_20160122_155525
    datlová pastička
  7. K datlím jsem přidala kakao, kokos, nalila olej a pořádně promixovala.
  8. Zapracovala jsem kešu, tak aby se vše krásně propojilo.
  9. IMG_20160122_155624
    všechno
  10. Nakonec jsem přidala trochu datlového sirupu, protože se mi výsledná směs zdála málo sladká.
  11. Dala do misky a šoupla do lednice.
  12. IMG_20160122_155654
    tadááá
  13. Snažím se ji ignorovat a Jendu držet co nejdál, abych toto dílo uchránila před jistou zkázou :)

Trocha čísel:

Energetická hodnota 100g této čokolády je: 467,5 kcal  /  tuky – 30,9  /  sacharidy – 43  /  bílkoviny –  8,6

Na hodině spinningu jsem ze sebe s největším sebezapřením vypotila 487 kcal, tak to máme vyrovnanou bilanci :)

8 thoughts on “Datlování podruhé – čokoláda bez výčitek

  1. Potrebovala jsem pár dni na oklepání z nezdaru (a zapomenutí na hory zapatlaneho nadobi) a pustila se do toho podle tvého druhého návodu znovu.Povedlo se! Misto kešu mandle (protoze mi prostě chutnaji) a v kombinaci s kokosem dokonalý! Díky za podrobny fotonavod :-)

    Like

  2. Ahoj,
    asi miluju tvůj blog :D. Super články, bezva recepty a obdivuju vzdálenosti, které běháš. Nechtěla bys něco napsat o tvém tréninku? Dost by mě zajímalo, jak se na ultra trénuje, moc si to nedokážu představit:). Díky Pája

    Like

    1. Ahoj, děkuju, tos mě potěšila,se úplně tetelím :) Napsat bych mohla, i když trénink v mém podání je o věčných začátcích. Plán bych měla, s jeho uplatňováním je to trochu horší. Taky zatím nevím jestli ta moje snaha někam vede. Možná by to stálo za podrobnější všřejnou analýzu :) Tak vydrž třeba se tady objeví i něco jiného než jen jídlo ;) Zuzka

      Like

  3. Ahoj, bezva nápady a hezkej blog, a to nemluvím o těch trasách, co běháš:) já doma teď taky zkouším výrobu sladkostí a tyčinek (hlavně na kolo a lezení, běžkyně jsem fakt špatná) a ty dalte se mi osvědčily mnohem lépe čerstvé – dá se koupit 250g krabička původem z tunisu neb Maroka a prodávájí to většinou v těch arabských obchodech. z toho je pasta jedna dvě a pak se to výborně míchá s čímkoliv. zkoušela jsem výrobu podle kucharkazesvatojanu.blogspot.com – nevím jestli znáš, zdravé a dobré jídlo. at to běhá. Lucka

    Like

    1. Čauky Lucko, popravdě ony mi ty datle samotné (sušené) moc nechutnají. Jako samozřejmě, když mě popadne mlsná a nemám po ruce nic jiného, tak nepohrdu. Mnohem víc mě baví právě baví jejich přetváření :) Každopádně moc díky za tip (na datle i ten odkaz na blog), čerstvé jsem je ještě nezkoušela a rozhodně to napravím. Zuzka

      Like

Leave a Reply

