Jablková sezóna

O víkendu jsme nafasovali několik litrů čerstvého jablečného moštu. Je lahodný, sladký, lehce nakyslý a ve větším množství funguje jako projímadlo :) Přemýšlela jsem co, by se s ním, krom obligátního pití dalo podniknout. Za pomoci googlu jsem vymyslela. Snídaně, toť základ dne. A kdy jindy si dopřát nálož sacharidů, která nabije na celý den.

IMG_20151014_141719

Pečené ovesné vločky s jablky, pečená ovesná kaše, pečená guilty pleasure, trochu připomíná müsli, žemlovku, nebo štrůdl, ale není to ani jedno. Na názvu nesejde, důležité je, že chutná a voní. Nesmrtelná kombinace jablek a skořice. Nový rozměr celému dílu dává právě jablečný mošt. Vločky zjemní, lehce okyselí a když se to všechno upeče… no garantuju vám, že to slíznete ještě zatepla.

Pro 2 hladové osoby (3, pokud zrovna hubnete) jsem si připravila:

  • 2 hrnky ovesných vloček (bio nebo z Lidlu, je to jedno)
  • hrst oříšků (použila jsem namleté lístkové a vlašské)
  • 1 lžíce skořice
  • 1 lžička prášku do pečiva
  • 4 menší jablíčka
  • 1,5 hrnku jablečného moštu
  • 1 lžíce kokosového oleje / nebo másla
  • 2 lžíce datlového sirupu
Postup :

Google radí namočit vločky do jablečného moštu přes noc. Já jsem to neudělala a vůbec nevadilo. V míse jsem tedy smíchala sypké ingredience vločky, prášek do pečiva, skořici, oříšky a nahrubo nastrouhaná jablka.

V misce jsem roztopila kokosový olej, přilila jej do moštu a rozšlehala s datlovým sirupem. To jsem pak nalila k sypkým ingrediencím a pořádně promíchala.

Rozprostřela na pekáček a dala zapéct do trouby na 180° asi na 45minut.

IMG_20151014_175122

Vskutku neodolatelné.

Leave a Reply

