Tyčinky jako od babičky

S nejrůznějšími dietami a novými způsoby stravování se poslední dobou roztrhl pytel. Cukr je bílý jed. Žít bychom měli bez pšenice. Kravské mlíko je nepřítel. Raw, vegan, paleo, lowcarb… Stačí si vybrat a zaškatulkovat se. Mě tohle striktní dodržování čehokoliv moc nejde, nemám na to dost silnou vůli a s disciplínou, zvlášť, co se jídla týče, s tím jsem měla vždycky trable.

IMG_20150921_095857

Nicméně, jsem potřebovala nějak zkrotit svou závislost na sladkostech a tak jsem si nechala odborně poradit a jídelníček trochu poupravila a začala hledat náhrady za čokoládičky, koláčky, sušenky, prostě všechny guilty pleasures.

Začala jsem si na svačinu kupovat raw tyčinky, nejvíc mi chutnají sweet veggie od Cerey nebo Raw Energy od Bombus. Co se mi na nich tolik nezamlouvá je cena. Zajímalo mě, za kolik bych byla schopna vyrobit podobnou pochoutku doma. Podobně jako jsme porovnávali readymade flapjacky  s těmi domácími z receptu od Mistra.

Na 4ks 50g tyčinky jsem spotřebovala:

  • 45g lískových ořechů
  • 45g vlašských ořechu /domácí/
  • 25g sušené jabka /domácí/
  • 45g datle
  • 25g brusinky
  • 1 lžíce povidel /domácí/

Myslím, že fantazii se meze nekladou a do tohoto základu si mlžete dle libosti přihodit cokoliv (kokos, kešu, čokoládu, chilli, skořice, jakékoliv sušené ovoce…)

Byla jsem správně upozorněna, že pokud jsou v receptu povidla, už se nejedná o raw produkt :)

IMG_20150920_160306

Postup :

Ořechy jsem rozmixovala. Omyté sušené ovoce jsem nakrájela na manší kousky a takyje rozmixovala a jelikož se mi ta hmota zdála pořád suchá a málo lepivá (asi jsem dala málo datlí), přidala jsem trochu povidel. Pak jsem všechno dohromady znova mixovala, až vznikla hladká hmota.

Hmotu jsem položila na potravinovou fólii, zabalila a vytvarovala do obdélníku. Dala na chvíli zatuhnout do lednice, nakrájela a bylo hotovo.

Čas v cíli: cca 10 minut :)

Orientačním propočtem jsem se dostala na cenu kolem 16Kč za 1 velkou tyčku (50g), pokud bych vše nakoupila. Spoustu surovin jsem měla 100% domácích, ze zahrady, což se do ceny pozitivně promítlo a stlačila ji na příjemných 10kč za tyčku.

Receptů na tuhle dobrotu je plný google, takže není nic jednoduššího než to zkusit a zaexperimentovat si.

Dobrou chuť!

One thought on “Tyčinky jako od babičky

Leave a Reply

